Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


JÓTANÁCSOK

Néhány érdekesség, jó tanács és tapasztalat az esküvőkről!

 

 Ezt elég nehéz elkezdeni, mert ide van mit írni: 

  A megbízható és minőségi esküvői szolgáltatók lefoglalása a kijelölt időpont (főszezon május-szeptember) előtt általában 10-12 hónappal meg kell, hogy történjen! Bár mindig lehetnek üres időpontok!

 

   Így e tények tudatában nem értem azt a dolgot, amikor megkeresnek – elég sűrűn - „esküvőszervező” cégek az időpont előtt 1-2 héttel, hogy nekem jó-e az időpont és adok-e 10 %-ot?! Persze, hogy nem!! Akkor most ezt végiggondolva: biztos, hogy ezzel a módszerrel a legjobb embert találják meg az esküvőre vagy csak azt aki „éppen” ráér és ad 10 %-ot??? Szimpatikus az ifjú párnak a kiszemelt vőfély vagy ceremóniamester?? 

Véleményem szerint – nem biztos, hogy mindenki számára szimpatikus vagyok, és én vagyok a megfelelő ember életük legszebb napjának levezetéséhez - mivel a szimpátia elengedhetetlen.

Következő, amit mindig elmondok mindenkinek, hogy az esküvők és az esküvői szokások jelentősen megváltoztak (party jellegűek főleg Budapesten). És hogy miért változtak meg és miért pont ebbe az irányba??Mert sok dolgot vettünk át a tengerentúlról és Európa nyugati részeiről, és az igények is jelentősen megváltoztak. Ezekhez az igényekhez egy szolgáltatónak igazodnia kell.

 

Javasolni szoktam az Ifjú Párnak, hogy mondják el igényiket (mit szeretnének és mi az, amit kevésbé), mert így együtt el tudjuk dönteni az esküvő jellegét (party, esküvő, lakodalom). Ez függ az esküvő helyszínétől, a menütől, a zenekartól és meghívott vendégek összetételétől, ami szintén irányt ad a szokásokat és a hagyományokat illetően.

 

 Tehát esküvőt mindenki tud szervezni! De nem mindegy hogyan!!Könnyűnek tűnik, de higgyék el nem az. Gondoljunk csak arra, hogy nem mindegy milyen módon szervírozzuk az italokat vagy ételeket. Nem mindegy ki-kit kísér be a templomba, vagy ki-ki mellett ül a vacsoránál! Ezek az apró dolgok is képesek meghatározni egy esküvő hangulatát.

 

 

Vőfélyek, ceremóniamesterek

Ez sem egy könnyű téma. Rengeteg tapasztalattal és megfelelő felkészültséggel kell rendelkezni 50 akár 100 vagy 450 fő irányításához, illetve az esküvő megfelelő levezetéséhez.

Itt alkalmazkodni kell a megrendelő (Ifjú Pár) igényeihez, és ha szükséges, akkor a rokonok (szülők) barátok elvárásainak is meg kell felelni. És ha valaki igazán ügyes, akkor baráti és üzleti kapcsolatait is építeni tudja megfelelő keretek között.

 

 Az irányító szerepet felvállaló embernek (akárhogyan is nevezik) rengeteg feladata van: irányítás, egyeztetés, felszolgálás, szórakoztatás, szokások bemutatása, és ha kell diszkréten a rend betartatása (pl: nagyon ittas állapotban a vendég ne ugorjon be a medencébe). Ezeket a dolgokat is fel kell vállalni, mert ritkán de szükség van rá. 

Hogyan kell szórakoztatni a vendégeket?

Mindig a megfelelő időben és kényszer nélkül. Mit is jelent ez? A vendégek általában vacsora közben ülnek az asztaloknál, amit ki lehet használni és viccekkel, tréfákkal fel lehet dobni az esküvő hangulatát, illetve a meglepetés műsorokat (csak ne legyen hosszú) is be lehet iktatni a fogások közé, mivel ekkor mindenki figyelemmel tudja kísérni az előadást. Vacsora után elkezdődik a tánc, amelyet nem szabad megszakítani a tervezett programon kívül - kivéve, amikor a zenekar pihen, vagy ha váratlan esemény (menyasszonyrablás, vőlegényrablás stb.) következik be - mert ez esetlegesen szétdarabolhatja az esküvő menetét. A zenekar pihenőjét illetően sokféle lehet, 40 perc tánc - 20 perc pihenőtől a szünet nélküli zenéig. A játékok is sokfélék lehetnek – ezt egy másik témakörben írom le -, de csak azokat kell bevonni akik szeretnének játszani vagy akiknek láthatóan felkeltette az érdeklődését.

És akkor jönnek a piszkos anyagiak!! Mindezt mennyiért?

Az árak változóak általában a kezdők 45.000 Ft-ért vállalják az esküvőt+útiköltség a „felkapott” ceremóniamesterek pedig 140.000 vagy 190.000 Ft-ot is elkérnek és még a feltételeket is ők diktálják. Maradva a realitásnál átlagosan 70.000 és 140.000 Ft között mozog az esküvő teljes lebonyolítása+útiköltség (jobb esetben számlával )! A ceremóniamesterek/vőfélyek az esküvő kezdetétől másnap hajnal 2 vagy 3 óráig maradnak, mivel ezután már nincs feladatuk és általában a hangulat is kezd családiassá válni.

 

_i8g4364.jpg